mandag 4. juli 2016

Det var en gang....

..Prosjekt Mariusgensere til to konfirmanter som ble ferdig med god margin til konfirmasjonene. Å få de ut på bloggen gikk heller tregt, men her er de! To gensere til to veldig ulike jenter, slik jenter skal være, og derfor fikk de også velge fargene selv.

Fadderjenten til ullpappaen valgte grå, hvit og mosegrønn. 586 gram drops karisma. Hun er en lang smal sak så strikket størrelse S med litt ekstra på lengden.


Fadderjenten min valgte vinrød og hvit. Den vinrøde er smart fra sandnes og den hvite karisma fra drops. 625 gram til en M.

Ser i ettertid at de er store i størrelsen, og begge jentene kunne nok gått ned en størrelse for å få en passform som passer en ungdom bedre. En lærer så lenge en strikker. Det ble nok marius mønster på en stund for min del, men kjekt å gi gaver som faller i smak. Gleder et ullhjerte at begge ungdommene ville ha, for de fikk valget om en annen gave.


Her går det i en del strikking, men med lite ekstra tid blir alt rettet mot strikking og bloggen havner et stykke ned på listen. Veldig koselig å lese de kommentarene som drypper inn innimellom.

Nå nytes dagene med husmaling, ute kos og trening av små føtter som god fjellgeit skal bli. Dette er virkelig min årstid. Og med sunnmørs sommeren kan også ull brukes, skulle gjerne droppet den men lyse dager og grei temperatur er godt nok. Gikk forresten på en skikkelig garn smell på drops salget! AJAJ men en del er allerede strikket, ikke så bra for lager garn strikking men kjekt er det!


Stine

6 kommentarer:

  1. Flotte Mariu7ser. Eg strikker dem altid lengre enn det står i oppskrifta. Størrelsen elelrs syns eg er fin, men eg strikker stramt da. Likte begge fargevalgene.

    SvarSlett
  2. Flotte Mariuser! Lurt av deg å la dem få velge farger selv, da blir det jo brukt :)

    SvarSlett
  3. Mariusmønsteret er bare flott, lekkert! Likte fargene på disse. Faktisk husker jeg at jeg selv, for lenge siden, valgte akkurat disse fargene da jeg strikket min første genser, som var en rundhalset islandsk genser i tykt garn. Gråfarger og burgunder.Stilig sammen i en genser!

    SvarSlett
  4. Kjempefine Marius'er!:) Håper du snart blogget igjen;)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så fin blogg du har her <3
    Ville bare legge igjen en kommentar og invitere deg til min blogg. Jeg blogger mye om strikking og håndarbeid ;-)
    Ta gjerne en tur innom ☺

    SvarSlett
  6. Nydelige arbeider!

    Ønsker deg en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...