søndag 19. oktober 2014

Vi ønsker julen (snart) velkommen

Vi har banket på døren til gamlehuset for å se om noe kom ut, spennende!

Julenisseluen fra i fjor er for liten og ullsprø som jeg er mener jeg at et riktig ullent hjem trenger strikket nisselue. Er noe ekstra med dem, helt objektivt ment..

Denne gangen var det lettere å strikke etter som To vrange har laget en fin oppskrift til små hoder(også til større, burde kanskje hatt en selv også?). Enkel og rask? (hadde vært rask hadde jeg hatt mer strikketid). 105 gram Drops merino extra fine gikk med, tross de 5 grammene måtte jeg ikke åpne nytt nøste så her har drops vært generøse..

Selv om ett åringen virker fornøyd med nye luen tror jeg at vi pakker den vekk noen uker til. Er ikke mye som minner om at vinteren nærmer seg, en nydelig høst har vi hatt. En riktig ullhøst der ullplaggene kommer til sin rett utenfor regnjakkene, liker det!

Stine

11 kommentarer:

  1. Herlig nisselue! Det er rart at det snart er jul alt... Tror Noah skal få en til neste år:)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder!:) Ja, nå er det ikke lenge til jul. Vi skal igang med å lage julebutikk i morgen, jobber i Kremmerhuset. Det gledes!!!:)
    Nisselue må man ha, og den der ble kjempefin!:)

    SvarSlett
  3. Skikkelig ullnisselue må man ha :) Denne var kjempefin! Syns bildene dine bringer julestemning med seg. De minner meg om Amalies jul, adventsserien som jeg likte så godt:)

    SvarSlett
  4. Så skjønn! De vokser til hos deg også :))

    Elsker den luevarianten der. Har to små som sikkert trenger nye og større nisseluer her også. Eller kanskje yngste arver eldstemann sin? :) Utrolig koselige bilder, rene skjære julekort-look'n! ;)

    SvarSlett
  5. Hihi, her kommer jeg innom for å be deg kikke inn i bloggen min, og så er det første jeg ser nisselue etter min oppskrift, artig :)

    SvarSlett
  6. Ja, nisseluer må nok strikkes hos oss også!

    SvarSlett
  7. Kjempefine bilder med skikkelig julestemning!
    Jeg har sittet og bladd litt ekstra i bloggen din nå, og blitt overinspirert (igjen) ;)
    Kan jeg spørre hvor mange masker du la opp på de fine lilla sløyfepannebåndene dine? Jeg har liggende et rødt nøste, og har lyst å prøve meg på noe lignende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker dessverre ikke det, er et år siden så hvis ikke det står noe der så husker jeg nok ikke.

      Slett
  8. Hei, jeg fant bloggen din ved en tilfeldighet da jeg googlet på stikkemønster, og har sett på mange av tingene du har strikket! Så fantastiske fine ting du strikker!!! Sukk! :-) Jeg har forelsket meg i hjemmestrikket babytøy men kan dessverre ikke strikke selv... Lurer derfor på om du vil ta imot bestilling på noe strikk til min 1-åring? Feks. en rumper, en Bella Cardigan eller noe annet.... Vennlig hilsen Irèn :-)(send gjerne et svar til: iren.aasen@yahoo.com)

    SvarSlett
  9. Så fin lue og herlige bilder :)